פריחת החלמונית הצהובה החלה ביער בירייה

החלה פריחת החלמונית הצהובה ביער בירייה, דרך נוף עין זיתים – עמוקה, כך מדווחים עובדי ויערני קק"ל. כמו החצב גם פריחת החלמונית מבשרת על סיומי של הקיץ וצחילת הסתיו.

חלמונית צהובה
צילום" קק"ל
חלומנית צהובה
צילום: קק"ל

בסיור שגרתי ביער בירייה, נצפו לראשונה פריחת החלמוניות הצהובות, המרהיבות ביופיין.

החלמונית היא פרח ממשפחת הנרקיסיים שבסדרת האספרגאים. היא נפוצה באזור אגן הים התיכון ועד הרי הקווקז . ישנם תשעה מיני חלמונית, בארץ גדלים שלושה מינים: חלמונית גדולה, חלמונית צהובה וחלמונית זעירה

עונת פריחת החלמוניות היא בחודשים אוקטובר נובמבר לפני בא הגשמים, ככל שפקעות החלמוניות מקבלות מנות קור, כך הן מקדימות את הפריחה. החלמונית פורחת שבוע בשנה ולמשך שבוע ולכן זה הזמן לצאת ליער בירייה ולראות את הפריחה.

יער ביריה ממוקם בגליל העליון מדרונות הרי הגליל שמצפון לצפת, והמשתרע על פני 20,000 דונם. הוא היער השני בגודלו במדינת ישראל. יער בירייה הוא לא יער טבעי ורובו ניטע בשנות ה-50 בעבודות ייעור של הקרן הקיימת לישראל.

במקור ניטעו ביער בעיקר עצי אורן, ובמיוחד אורן ירושלים,  במהלך מלחמת לבנון השנייה נפלו ביער מאות קטיושות שהביאו לשריפות שכילו כ-5% מעצי היער.  בניגוד למה שהיה נהוג בשנות ה-50 שברוב היערות נטעו עצי אורן, קק"ל החלה לשנות אסטרטגייה והחלה לשתול עצים נוספים כגון: עצי ארז, ברוש ואלת הבֻּטנה.

היער נחצה לרוחבו בדרך אספלט סלולה בשם "דרך נוף יער ביריה". היא מתחילה בכביש 886 ליד עין זיתים. מאזור עמוקה עד חצור הגלילית.זהו קטע דרך   שופע ירידות וסיבובים אך מרהיב ביופיו.

ביער ניתן לבקר מצודת ביריה שמשתש כיום כמוזיאון  להיסטוריה של האזור, ובעיקר מוקדש לעלייה לביריה בשנת 1946.

למידע נוסף והוראות הגעה באתר קק"ל 

לקבלת הצעה לחופש בישראל 

האטרקציות האהובות ביותר על ילדים באילת

כיאה לעיר התיירות המובילה בישראל, מציעה אילת אטרקציות רבות ומגוונות לילדים (וגם למבוגרים). ניתן בשורות הבאות נסקור את האטרקציות הכי אהובות על הילדים, מהן ניתן

להזמנת חופשה