אטרקציות מדהימות בצ'אנג מאי

קרדיט תמונה: FREEPIK

כשרוב האנשים חושבים על תאילנד, הם מדמיינים את הזוהר והזוהר של בנגקוק. אבל תאילנד היא הרבה יותר מסתם עיר הבירה!

שוכנת בהרי צפון תאילנד, צ'אנג מאי – עיר המציעה שפע של פעילויות ומראות כדי לבדר את המבקרים במשך שבועות ארוכים.

צ'אנג מאי תאילנד היא ביתם של מקדשים רבים, שרבים מהם מתוארכים למאות שנים. הקדישו יום לחקר מקדש Wat Phra That Doi Suthep, או מקדש Wat Chedi Luang – שניהם ציוני דרך היסטוריים משמעותיים. למי שמעוניין ללמוד עוד על התרבות וההיסטוריה של צ'אנג מאי, הקפד לבקר במוזיאון השבטים במרכז האמנויות והתרבות של העיר צ'אנג מאי.

חובבי חוץ התרגשו ממגוון הפעילויות המוצעות בצ'אנג מאי. טיילו דרך הג'ונגל כדי להגיע למקדש Wat Pha Lat היפהפה, או צאו לטיול נינוח בפארק הלאומי דוי אינתנון – הנקודה הגבוהה ביותר בתאילנד. למי שמחפש פעילות שואבת יותר אדרנלין, רפטינג במים לבנים על נהר Mae Taeng הוא חובה!

אוכלי האוכל יהיו בגן עדן בצ'אנג מאי, מכיוון שהעיר מתהדרת בכמה מהאוכל התאילנדי הטוב ביותר במדינה. הקפידו לנסות את קאו סוי – מומחיות צפון תאילנדית המורכבת מאטריות ביצים במרק קארי על בסיס חלב קוקוס. לחוויה אותנטית באמת, צאו לאחד משווקי הלילה הרבים ותתענגו על אוכל רחוב כאוות נפשכם. שלא לדבר על סצנת הקפה התוססת של העיר!

עם כל כך הרבה מה לראות ולעשות, אין זה פלא שצ'אנג מאי למטייל היא אחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר בתאילנד! כדי לעזור לך להפיק את המרב מזמנך בעיר המדהימה הזו, הנה 30 מהדברים הטובים ביותר לעשות בצ'אנג מאי.

צ'אנג מאי היא העיר הגדולה ביותר בצפון תאילנד והיא בירת מחוז צ'אנג מאי. זהו גם מרכז המטרופולין של צ'אנג מאי.

העיר מארחת מקדשים רבים ושונים, כולל Wat Phra That Doi Suthep, מקדש המשקיף על העיר מראש הר. גן החיות והאקווריום של צ'יאנג מאי היא אטרקציה פופולרית נוספת בעיר. בעיר נמצאים גם מספר פארקים, ביניהם הפארק הלאומי דוי אינתאנון, שהוא הנקודה הגבוהה ביותר בתאילנד.

צ'אנג מאי היא השילוב המושלם של חיי העיר והטבע. יש מספר דברים לעשות בעיר, מביקור במקדשים ופארקים, דרך חקר חיי הלילה ונסיון האוכל המקומי. בעיר יש גם קהילת נוודים ענקית ונוודים דיגיטליים, כך שיש בה תחושה מאוד בינלאומית.

ביקרתי בצ'אנג מאי פעמיים עכשיו, ובכל פעם גיליתי דברים חדשים לעשות. בפוסט הזה אשתף אתכם ב-30 הדברים הכי טובים שלי לעשות בצ'אנג מאי, כמו גם כמה מהמקומות הטובים ביותר לשהות בהם ולאכול!

קבל עיסוי תאילנדי מסורתי

אם אתה מבקר בתאילנד ולא תתפנק בעיסוי תאילנדי… ובכן, אתה פשוט לא עושה את זה נכון.

עיסויים תאילנדים הם סבירים, יחסית לא כואבים (לא משנה כמה האדם שעובד עליך חופר את המרפקים שלו) ומשהו שתחשוב עליו הרבה אחרי שתעזוב את תאילנד.

טכניקת העיסוי התאילנדי מקורה בתאילנד (ומכאן השם) והיא שילוב של יוגה, אקופרסורה ורפלקסולוגיה. אם אי פעם עשית עיסוי כף הרגל, זה בערך ככה אבל, אתה יודע, בכל הגוף שלך. זוהי דרך מצוינת להירגע לאחר שביליתי כל היום בחקר צ'אנג מאי.

יש מקומות לעיסוי תאילנדי בכל רחבי העיר, אבל אם אתה רוצה ללכת למקום שהוא קצת יותר יוקרתי, אני ממליץ על Sabai Room. זה לא זול (צפו לשלם בסביבות 600 באט עבור עיסוי של שעה), אבל זה שווה את זה בשביל החוויה. אם אתה לא בעניין של עיסוי תאילנדי, הם מציעים שפע של טיפולים אחרים כמו ארומתרפיה, עיסוי שוודי וטיפולי פנים.

ולמי שמעוניין ללמוד על אומנות העיסויים התאילנדיים המסורתיים, פנו לבית הספר לעיסוי Sabai de Ka לסדנת עיסוי. בית ספר לעיסוי זה ממוקם ליד שער Thapae במרכז העיר צ'אנג מאי ומציע קורסים רבים ושונים בעיסוי תאילנדי, רפלקסולוגיה של כף הרגל, עיסוי בשמנים ועוד.

בקר בשמורת פילים

אחת הפעילויות הפופולריות ביותר בצ'אנג מאי היא ביקור במקלט פילים . תאילנד ידועה בזכות הפילים שלה והיא אחד המקומות הבודדים בעולם שבהם אתה יכול להתרשם מקרוב עם הענקים העדינים האלה. עם זאת, רבים מהמקומות הללו אינם מתייחסים יפה לפילים שלהם ולעתים קרובות מתעללים בבעלי החיים. חלק ממקלטי הפילים מאפשרים לתיירים לרכוב על פילים, וזה משהו שכדאי להימנע ממנו כי זה לא טוב לפילים.

יש כמה מקלטי פילים בעלי מוניטין בצ'אנג מאי שתוכלו לבקר בהם מבלי לתרום להתעללות בבעלי חיים. פארק הטבע של הפילים הוא אחד המקומות הפופולריים והידועים ביותר לראות פילים. כאן תזכו להאכיל ולרחץ פילים, ואפילו לצאת איתם לטיול. זהו סיור של יום שלם ועולה בסביבות 3,000 באט לאדם. אפשרות מצוינת נוספת היא פארק הפילים Mae Taeng, בו תוכלו ללון ולעזור בטיפול בפילים. שימו לב ששני המקומות הללו דורשים הזמנה מראש מכיוון שהם מאוד פופולריים!

אם אתה מעדיף לתרום למקלט פילים לעסקים קטנים בצ'אנג מאי, אני ממליץ על DoiLam Elephant Rescue. ביקרתי במקדש הזה בשני ביקורים נפרדים בתאילנד וזה אחד הדברים האהובים עלי לעשות בצ'אנג מאי – הצוות מאוד ידידותי ומאוד מעריך את העסק שלך.

אהבתי לבלות עם הענקים העדינים האלה ב-DoiLam Elephant Rescue!

בפארק הצלת פילים דוילאם תזכו להאכיל את הפילים, ללמוד על סיפורי ההצלה שלהם, לצאת איתם לטייל ואפילו לשחק איתם בבוץ ולהתרחץ! לאחר שעה או שעתיים של אינטראקציה עם הפילים, תיהנו מארוחת צהריים תאילנדית טעימה המבושלת בבית על ידי צוות DoiLam. העלות היא 1,600 באט לאדם וכוללת סיור של חצי יום בפארק, בגדים ללבוש במהלך הטיול, תמונות וסרטונים שצולמו במהלך החוויה וארוחת צהריים תאילנדית טעימה.

אם אתה באמת רוצה להתקרב עם פילים, צ'אנג מאי היא המקום לעשות את זה!

חקור את מקדש וואט פרה סינג

צ'אנג מאי היא ביתם של למעלה מ-200 מקדשים בודהיסטים, כך שאין זה מפתיע שאחד הדברים הטובים ביותר לעשות בצ'אנג מאי הוא לחקור כמה מהאתרים הדתיים הללו.

Wat Phra Singh הוא אחד המקדשים הפופולריים ביותר בצ'אנג מאי ובהחלט שווה ביקור. מתחם המקדש הוא ביתם של כמה מבנים, כולל אולם מקדש ראשי, ספרייה ומגדל פעמונים. הבניינים מעוטרים יפה עם גילופים וציורים מקושטים, והאווירה הכללית מאוד שלווה.

Wat Phra Singh ממוקם במרכז העיר העתיקה של צ'יאנג מאי, ליד שער Thapae. המקדש פתוח מדי יום בין השעות 6 בבוקר עד 6 בערב והכניסה חופשית. עם זאת, כמו בכל האתרים הדתיים בתאילנד, חשוב להתלבש בכבוד – זה אומר בלי מכנסיים קצרים או גופיות.

ביליתי כמה שעות בחקר וואט פרה סינג ומאוד נהניתי. אפילו הזדמן לי לפגוש נזיר, שדיבר איתי קצת על שגרת יומו, מדוע החליט להיות נזיר, ואפילו נתן לי כמה טיפים למדיטציה לנסות בבית. זו הייתה חוויה מיוחדת במינה וכנראה אחד הדברים המגניבים שעשיתי בתאילנד.

אם אתם מתעניינים בהיסטוריה ובתרבות תאילנדית, או אם אתם סתם רוצים לראות כמה מקדשים יפים, אני ממליץ להוסיף את Wat Phra Singh לרשימת הדברים שלכם לעשות בצ'אנג מאי!

הירגעו במעיינות החמים של סן קמפאנג

ממוקמים כ-40 קילומטרים מחוץ לעיר נמצאים המעיינות החמים של סן קמפאנג. אלו הם אחד הדברים הטובים ביותר לעשות בצ'אנג מאי אם אתם מחפשים להירגע ולברוח מההמולה של חיי העיר. המעיינות החמים ממוקמים בגן יפהפה וישנן מספר בריכות בטמפרטורות שונות לבחירה. תוכלו ליהנות מאמבטיה חמימה במים המינרליים המרגיעים, או שתוכלו לבחור בחוויה ממריצה יותר בבריכות הקרירות יותר.

המעיינות החמים פתוחים מדי יום בין השעות 6:00-20:00 ומחיר הכניסה הוא 100 באט בלבד לאדם. אם אתם מתכננים לבלות את היום במעיינות החמים, אני ממליץ להביא מגבת ובגד ים משלכם מכיוון שאין מתקני השכרה באתר.

ביליתי כמה שעות במנוחה במעיינות החמים של סן קמפאנג וממש אהבתי את זה. המעיינות החמים הם המקום המושלם להירגע בו לאחר יום ארוך של סיורים בצ'אנג מאי והסביבה. ובמחיר של 100 באט בלבד לאדם, זה אחד הדברים הטובים ביותר לעשות בצ'אנג מאי אם יש לכם תקציב!

טיילו בשווקי הלילה

צ'אנג מאי היא ביתם של המון שווקי לילה, שהם המקום המושלם למצוא בו מזכרות, לנסות אוכל מקומי וליהנות מחיי הלילה התוססים. כמה משווקי הלילה הפופולריים ביותר בצ'אנג מאי כוללים את שוק המדרחוב של יום ראשון, בזאר הלילה ושוק הלילה של אנוסאורי.

שוק המדרחוב של יום ראשון הוא ללא ספק שוק הלילה הפופולרי ביותר בצ'אנג מאי. השוק משתרע על פני יותר מקילומטר ועמוס בדוכנים לממכר מזכרות, אוכל, בגדים ועוד. השוק פתוח רק ביום ראשון בלילה משעה 16:00 עד חצות, אבל בהחלט שווה ביקור אם אתם בעיר.

אם אתם מחפשים חווית שוק לילה צנועה יותר, אני ממליץ על שוק הלילה של Anusawari. השוק הזה קטן ופחות עמוס משוק יום ראשון, אבל זה עדיין מקום מצוין למצוא בו מזכרות ולנסות אוכל מקומי. שוק הלילה של Anusawari פתוח כל יום מ-18:00 עד חצות. בזאר הלילה של צ'אנג מאי הוא גם מקום נהדר לנסות אוכל תאילנדי מסורתי ממוכרים מקומיים, כמו פאד תאי, קאו סוי ומנגו דביק רייס. השוק פתוח כל יום מ-18:00 עד 22:00, והאוכל זול! אתה יכול בקלות לקבל ארוחה מלאה של אוכל מקומי טעים כאן תמורת 10 דולר בלבד.

טיפ מקצוען: הימנע מכל דגים או פירות וירקות גולמיים בשוק כדי להימנע מלהיות חולים בתאילנד – לפעמים הם יושבים בחוץ די הרבה זמן ויכולים לגרום לקלקול קיבה אם אתה אוכל אותם!

שוק הלילה של אוניברסיטת צ'יאנג מאי הוא גם מקום פופולרי מאוד עבור תיירים ומקומיים כאחד. כאן תוכלו למצוא כל דבר, החל מחנויות יד שנייה שמוכרות בגדים ואביזרים ועד דוכני מזון שמוכרים אוכל תאילנדי מסורתי. השוק פתוח כל יום מ-18:00 עד 22:00, וזה המקום המושלם לנשנש ארוחה זולה או לאסוף כמה מזכרות לפני שתחזרו למלון שלכם.

ביקור בשוק לילה הוא אחד הדברים הטובים ביותר לעשות בצ'אנג מאי אם אתה רוצה לחוות את התרבות המקומית ולנסות אוכל טעים. אז בין אם אתם מחפשים חווית שוק שוקקת או אווירה רגועה יותר, הקפידו להוסיף ביקור בשוק הלילה לרשימת הפעילויות שלכם בצ'אנג מאי!

צפו במשחק איגרוף מואי תאי

חובה נוספת בעת ביקור בתאילנד היא לצפות במשחק אגרוף מואי תאילנדי. Muay Thai הוא הספורט הלאומי של תאילנד וזה אחד מענפי הספורט הפופולריים בעולם. אם אתה לא מכיר את Muay Thai, זה סוג של קיקבוקסינג שמשתמש בשתי ידיים וברגליים כדי לספק מכות חזקות.

ישנם מספר מקומות בהם ניתן לצפות בקרבות מואי תאי בצ'אנג מאי, אך המקום הטוב ביותר לראות משחק הוא באצטדיון ראג'דמן. האצטדיון ממוקם ממש מחוץ לעיר וזו אחת מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בצ'אנג מאי. אתה יכול להזמין כרטיסים למשחק מואי תאי בצ'אנג מאי באינטרנט מראש – הם מתחילים בסביבות 1000 באט ($30 דולר) עבור מושב בסיפון העליון, ו-2000 באט ($60 דולר) עבור מושב בחלק ה-VIP.

אני ממליץ בחום לצפות במשחק מואי תאי אם אתה מבקר בצ'אנג מאי, גם אם אתה לא חובב ספורט גדול. זוהי דרך מצוינת לחוות את התרבות המקומית ולעודד כמה מהספורטאים הטובים ביותר בתאילנד. בנוסף, זו פשוט חוויה ממש כיפית וייחודית שלא תמצאו בשום מקום אחר בעולם. אתה יכול אפילו להמר על הלוחמים אם אתה מרגיש בר מזל – אולי אפילו תזכה בקצת כסף! השתתפות במשחק אגרוף מואי תאילנדי מסורתי היא פעילות חובה כשאתה מבקר בצ'אנג מאי.

גלה את מקדש WAT PHRA DOI SUTHEP

שום טיול לצ'אנג מאי אינו שלם בלי ביקור בוואט פרה טאט דוי סותפ, הידוע יותר כמקדש דוי סותפ.

המקדש הוא אחד הקדושים בכל תאילנד והוא ממוקם על ראש הר דוי סותפ, הר המשקיף על צ'אנג מאי ונמצא כ-16 ק"מ ממרכז העיר. המקדש מתוארך לשנת 1383 כאשר שריד של בודהה הובא לכאן מסוכותאי. מאז היא עומדת לגובה, והיא כיום אחת מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בצ'אנג מאי.

כדי להגיע למקדש דוי סותפ, אתה יכול לקחת מונית או לעלות על המשאית האדומה (Songthaew) שעוברת במעלה ובמורד ההר. אתה יכול גם להצטרף לסיור מודרך הכולל הסעות הלוך ושוב אם אתה מעדיף לא לדאוג איך תגיע לשם. שטחי המקדש ענקיים ויש הרבה מה לראות, אז אני ממליץ לתת לעצמך לפחות 2-3 שעות לחקור. הקפד ללבוש בגדים צנועים אם אתה מתכנן לבקר במקדש – זה אומר ללא מכנסיים קצרים או גופיות לנשים, וללא חולצות ללא שרוולים או מכנסיים קצרים לגברים. בדרך כלל אתה יכול לקנות סרונג בכניסה למקדש אם אין לך משהו מתאים ללבוש.

מקדש דוי סותפ מציע נופים מדהימים של העיר צ'אנג מאי, וזה בהחלט אחד הדברים הטובים ביותר לעשות בצ'אנג מאי אם אתם מחפשים להתרחק מההמולה של העיר. המקדש פתוח כל יום בין השעות 06:00 עד 21:00 ויש דמי כניסה קטנים של 30 באט ($0.90 USD). אם אתה מתכוון לבקר רק במקדש אחד בזמן שאתה בצ'אנג מאי, הפוך אותו למקדש הזה – זהו אחד המקדשים הבודהיסטים המפורסמים ביותר בכל המדינה!

בקר במפלים של צ'אנג מאי

מכיוון שצ'אנג מאי ממוקמת בג'ונגל של צפון תאילנד, ישנם טונות של מפלים חבויים בצמחייה השופעת. אם אתם מחפשים לברוח מהחום של העיר, ביקור באחד מהמפלים הרבים של צ'אנג מאי הוא הפתרון המושלם.

כמה מהמפלים הפופולריים ביותר ליד צ'אנג מאי הם Bua Thong (הידוע גם כמפל הדביק), מפל הואאי קאו ומפל Mon Tha Than. Bua Thong הוא הפופולרי ביותר מבין השלושה ונמצא במרחק נסיעה קצר בלבד ממרכז העיר. מפל הדביק מקבל את שמו מאבן הגיר הדביקה המכסה את הסלעים, מה שמקל על הטיפוס והגלישה במורד המפלים. מפל Huay Kaew נמצא קצת יותר רחוק מהעיר אבל זה מפל מרובה קומות יפהפה שבהחלט שווה את הנסיעה. מפל Mon Tha Than הוא הרחוק ביותר מצ'אנג מאי אבל הוא גם המרהיב ביותר, עם סדרה של מפלים שוצפים שזורמים לבריכות טבעיות.

טיפ מקצוען : אם אתם מתכננים לבקר גם במקדש דוי סותפ וגם באחד ממפלי צ'אנג מאי, שקול להצטרף לסיור מודרך זה של דוי סותפ ומפל בוה טונג הכולל דמי כניסה ותחבורה הלוך ושוב לשני האתרים!

צאו לשייט על נהר מיי פינג

גשר Nakhon Ping, אחד הגשרים המרכזיים על פני מיי פינג במרכז צ'אנג מאי, תאילנד

נהר Mae Ping הוא מקום פופולרי עבור מקומיים ותיירים כאחד להירגע וליהנות ממזג האוויר החם. הנהר עובר דרך העיר צ'יאנג מאי והוא רצוף בפארקים, מסעדות ובתי קפה. שייט במורד נהר Mae Ping הוא הדרך המושלמת להאט וליהנות מהנוף של צ'אנג מאי.

יש כמה חברות שונות שמציעות שייט בנהר, אבל האהובה עליי האישית היא חברת Mae Ping River Cruise . השייט נמשך שעתיים ולוקח אתכם דרך כמה מהחלקים היפים ביותר של צ'אנג מאי. תרחפו על פני מקדשים, שווקים וציוני דרך אחרים כשאתם נהנים מהבריזה הקרירה היוצאת מהנהר. חברת Mae Ping River Cruise מציעה גם מגוון סיורים אחרים, כולל סיור אוכל, סיור במקדש וסיור בעיירת נמל היסטורית.

הפלגות נהרות נמשכות בדרך כלל מאוקטובר עד אפריל והן עולות בסביבות 600 באט ($18 דולר) לאדם. אם אתם מחפשים משהו ייחודי לעשות בצ'אנג מאי, שייט בנהר בהחלט שווה לשקול.

קח שיעור בישול תאילנדי

אם אתם חובבי אוכל וחובבי מנות תאילנדיות, אז תאהבו לקחת שיעור בישול תאילנדי בצ'אנג מאי.

יש הרבה שיעורים שונים לבחירה, שכולם ילמדו אותך איך לבשל אוכל תאילנדי מסורתי. רוב השיעורים נמשכים 4-5 שעות וכוללים ביקור בשוק מקומי. תלמדו על המרכיבים השונים המשמשים במטבח התאילנדי וכיצד להכין מנות תאילנדיות פופולריות כמו פאד תאי וקארי חלב קוקוס. ברוב השיעורים, תוכלו להכין מספר מנות, כולל מתאבן (בדרך כלל לבחירתכם של אורז מטוגן), מנת אטריות, קארי (קארי ירוק, אדום, קארי או קאו סוי), וקינוח של מנגו דביק אורז.

אני ממליץ לקחת שיעור בישול עם בית הספר לבישול Tomyumthai . אתה יכול לבחור בין שיעור בוקר או אחר הצהריים עם הדרכה מעשית ופרשנות חיה של שף מקומי. תבקרו בשוק מקומי בו תרכשו את כל המרכיבים שלכם לפני שתחזרו לבית הספר כדי להכין שש ארוחות תאילנדיות אותנטיות. בסיום השיעור תקבלו חוברת מתכונים שתקחו איתכם הביתה, וכן גישה מקוונת לכל התמונות שצולמו במהלך השיעור.

בדוק את גרנד קניון צ'אנג מאי

הגרנד קניון של צ'אנג מאי הוא אתר חובה לכל מי שמבקר בעיר. זהו פארק מים חיצוני ענק המשתרע על פני 35 דונם (14 הקטרים) וכולל נהר עצל, 12 מגלשות, בריכת גלים ועוד הרבה. הקניון ממוקם ממש מחוץ לעיר וזה מקום נהדר לטייל בו, לשחות ולהירגע. יש כמה שבילים שונים שתוכלו לקחת כדי לחקור את הקניון, והנופים מלמעלה מדהימים לחלוטין. אם אתה מרגיש הרפתקני, אתה יכול אפילו לרכוב על פני הקניון! זהו פארק המים החיצוני היחיד בצפון תאילנד ומקום נהדר להימלט מהחום וליהנות קצת בשמש.

צאו לטיול יום לפארק הלאומי דוי אינתאנון

נוף אווירי נוף זריחה עם ערפל מעל Phra Mahathat Napamonon ו Phra Mahathat Naphapamsiri על ההר בדוי אינתאנון, צ'אנג מאי, תאילנד.

הפארק הלאומי Doi Inthanon הוא אחד הפארקים הלאומיים הפופולריים ביותר בתאילנד וקל להבין מדוע.

בפארק נמצא ההר הגבוה ביותר בתאילנד (Doi Inthanon, שמתנשא לגובה 8,415 רגל, או 2,565 מטר), כמו גם מפלים, מסלולי הליכה ונופים מדהימים. טיול יום בפארק הלאומי דוי אינתאנון הוא דרך מצוינת לברוח מהעיר ולראות חלק מהטבע היפה של תאילנד.

הפארק ממוקם כשעתיים מחוץ לצ'אנג מאי, אבל כמעט בלתי אפשרי להגיע אליו בלי רכב, מכיוון שהוא כל כך רחוק וממוקם גבוה בהרים. הדרך הטובה ביותר להגיע לפארק היא על ידי סיור יום , שיכלול תחבורה אל ומצ'אנג מאי, כמו גם סיור מודרך בפארק. יש הרבה סיורים שונים לבחירה, אבל אני ממליץ לקחת סיור של יום שלם הכולל ביקור בפסגת דוי אינת'נון ועצירה במפל Wachirathan. כך תזכו לראות את הטוב ביותר שיש לפארק להציע. סיורים בפארק הלאומי Doi Inthanon עולים בדרך כלל בסביבות 2000 באט ($57 דולר) לאדם וכוללים תחבורה, מדריך ודמי כניסה. זה קצת יקר, אבל זה בהחלט שווה את זה בשביל החוויה.

טיילו בעיר העתיקה של צ'אנג מאי

העיר העתיקה של צ'יאנג מאי היא המרכז ההיסטורי של העיר ושם תמצאו הרבה מהאטרקציות התיירותיות הפופולריות ביותר. העיר העתיקה מוקפת בחפיר ובחומות, שנבנו במאה ה-13 כדי להגן על העיר מפני פולשים. כיום, העיר העתיקה היא מקום נהדר לטייל בו, לעשות קניות ולבדוק את המקדשים.

כמה מהמקדשים הפופולריים ביותר בצ'אנג מאי ממוקמים בתוך העיר העתיקה, כולל וואט צ'די לואנג, וואט פרה סינג ווואט צ'יאנג מן. אתה יכול בקלות לבלות כמה שעות בהסתובבות בעיר העתיקה וזה מקום מצוין להתחיל את החקירה שלך בצ'אנג מאי. רוב ההוסטלים והמלונות הפופולריים של העיר ממוקמים גם בעיר העתיקה, כך שזה מקום מצוין להתבסס בו אם אתם מחפשים דברים לעשות בצ'אנג מאי. אתה יכול גם למצוא כמה מהמסעדות והברים הפופולריים ביותר של צ'אנג מאי בעיר העתיקה, אז זה בהחלט שווה ביקור.

אני ממליץ לשכור אופניים כדי לחקור את העיר העתיקה, או, אם אתה מרגיש הרפתקני, לשכור קטנוע! קטנועים נפוצים מאוד בצ'אנג מאי, וניתן לשכור קטנוע ליום תמורת תשלום יומי של בסביבות 150-250 באט בתוספת פיקדון. קחו בחשבון שרוב המקומות שמשכירים לתיירים יבקשו מכם להשאיר את הדרכון שלכם וכן פיקדון גדול (בסביבות 2500 באט) לשכור קטנוע.

טיפ מבפנים: אם אתם שוהים יותר משבוע בצ'אנג מאי, בדרך כלל זה יותר חסכוני לבצע השכרה חודשית של קטנועים לעומת השכרה יומית. בדרך כלל תוכלו למצוא השכרות חודשיות בסביבות 2500 באט, בתוספת פיקדון של 2500 באט. המקום הטוב ביותר ללכת אליו להשכרת קטנועים חודשיים בצ'אנג מאי הם השכרת אופנועים של ונסה , רכיבה אדומה או השכרת אופנועים של קלואי .

בקרו במקדש הלבן של צ'אנג ראי

אם אתם מחפשים טיול יום מצ'אנג מאי, אני ממליץ לבקר במקדש הלבן של צ'אנג ראי, או וואט רונג קון.

המקדש הלבן הוא אחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בתאילנד והוא ממוקם כשעתיים צפונית לצ'אנג מאי. המקדש מדהים לחלוטין ובהחלט שווה ביקור אם אתם באזור!

המקדש הלבן של צ'אנג ראי הוא למעשה לא ממש מקדש בכלל, אלא גלריית אמנות פרטית שנבנתה על ידי אמן תאילנדי בשנת 1997. האמן, Chalermchai Kositpipat, עיצב את המקדש כדרך להביע את אהבתו לתאילנד ול האנשים שלה. המקדש מכוסה בצבע לבן ויש לו פרטים מורכבים לכל אורכו. זו באמת יצירת אמנות ואינה דומה לשום דבר שאי פעם ראיתי בעבר. זה בהחלט שווה ביקור אם אתם בצ'אנג ראי או מבקרים בצ'אנג מאי!

אין דמי כניסה לביקור במקדש הלבן, אבל תצטרכו לקחת אוטובוס או מונית כדי להגיע אליו. הדרך הטובה ביותר להגיע למקדש הלבן היא סיור יום מצ'אנג מאי, שיכלול הסעות אל המקדש וממנו וכן סיור מודרך. רוב הסיורים לצ'אנג ראי יכללו גם טיול למקדש הכחול, שהוא עוד אטרקציה תיירותית פופולרית בצ'אנג ראי. סיורים בצ'אנג ראי עולים בדרך כלל בסביבות 1500 באט ($43 דולר) לאדם וניתן להזמין אותם דרך רוב חברות הטיולים בצ'אנג מאי, או באתרים מקוונים כמו Viator או GetYourGuide.

לבלות את היום בגן החיות של צ'אנג מאי

גן החיות של צ'אנג מאי הוא אחת האטרקציות התיירותיות הפופולריות ביותר בצ'אנג מאי וזה מקום נהדר לבלות בו יום אם אתם מחפשים דברים לעשות עם ילדים או אם אתם סתם רוצים לראות כמה חיות מגניבות. גן החיות הוא ביתם של למעלה מ-200 מינים של בעלי חיים, כולל נמרים, פילים, ג'ירפות ואריות. ניתן למצוא גם מגוון זוחלים, ציפורים ודו-חיים בגן החיות.

גן החיות של צ'יאנג מאי אפילו מציע טיול ספארי לילי , בו תוכלו להתרשם מקרוב עם כמה מחיות הלילה של גן החיות. ספארי הלילה הוא דרך מצוינת לראות כמה מהחיות שלא הייתם יכולים לראות במהלך היום, וזו באמת חוויה ייחודית. תצאו לסיור רגלי מודרך דרך שביל יגואר, שם תלמדו על החיות השונות שחיות שם. תוכלו גם לראות מגוון של בעלי חיים בסביבת המחיה הטבעית שלהם, כולל טיגריסים, אריות ויגוארים. ספארי הלילה הוא דרך מצוינת ללמוד על החיות השונות שקוראות לגן החיות של צ'אנג מאי.

גן החיות של צ'יאנג מאי ממוקם כ-10 ק"מ (6 מייל) מחוץ למרכז העיר וניתן להגיע אליו במונית או באחד מהטוק טוקים הרבים של צ'יאנג מאי. אם אתם מבקרים בצ'אנג מאי עם ילדים או פשוט רוצים לראות כמה חיות מגניבות, גן החיות של צ'אנג מאי הוא מקום נהדר לבלות בו יום אחד.

סיור בקמפוס של אוניברסיטת צ'אנג מאי

צ'אנג מאי היא ביתם של למעלה מ-9 אוניברסיטאות המציעות למעלה מ-133 תוכניות לימוד שונות, מה שהופך אותה לאחד היעדים הפופולריים ביותר עבור סטודנטים ללימודים בחו"ל. האוניברסיטה הגדולה והפופולרית ביותר בצ'אנג מאי היא אוניברסיטת צ'אנג מאי, שבה יש קמפוס יפהפה שבהחלט שווה ביקור.

אוניברסיטת מחקר ציבורית זו נוסדה בשנת 1964 ודורגה במקום ה-809 באוניברסיטאות העולמיות הטובות ביותר, בשל ביצועיה על פני מגוון מדדים. האוניברסיטה מציעה מגוון רחב של תוכניות, כולל עסקים, הנדסה ורפואה. האוניברסיטה אפילו מציעה כמה תכניות לימוד הנלמדות לחלוטין באנגלית, כך שזו בחירה פופולרית עבור סטודנטים בינלאומיים.

הקמפוס ממוקם במערב העיר, ליד גן החיות של צ'יאנג מאי ומאגר אנגקו. הקמפוס של האוניברסיטה הוא עצום, אז אתה יכול בקלות לבלות כמה שעות בחקירת כל מה שיש לו להציע. אם אתה מעוניין ללמוד עוד על האוניברסיטה או לראות איך היא, צא לסיור בקמפוס בביקורך הבא בצ'אנג מאי!

סעו על קטנוע עד לכפר הכפרי פאי

כשלוש שעות נסיעה מצ'אנג מאי נמצא הכפר הכפרי המוזר פאי, שהוא יעד פופולרי לתיירים המעוניינים להתרחק מההמולה של צ'אנג מאי ולחוות צד אותנטי יותר של תאילנד. פאי היא מקום נהדר להירגע וליהנות מכמה מהנופים הטובים ביותר בתאילנד, וזה גם מקום נהדר לצאת לטיול או לרכוב על קטנוע.

אחת הדרכים הטובות ביותר להגיע מצ'אנג מאי לפאי היא באמצעות קטנוע, מכיוון שזו דרך מצוינת לראות את האזור הכפרי של תאילנד ולקבל קצת אוויר צח. הנסיעה מצ'אנג מאי לפאי אורכת כ-3 שעות, והכבישים ברובם סלולים היטב. יש כמה קטעים בכביש שאינם סלולים, אבל בסך הכל מדובר בנסיעה די קלה. והנופים על הדרך מצ'אנג מאי לפאי מדהימים לחלוטין.

אם מעולם לא רכבת על קטנוע לפני כן, אל תדאג! למעשה קל מאוד ללמוד איך לרכוב על קטנוע, והדרך עד פאי בדרך כלל לא עמוסה במיוחד. עם זאת, זוהי דרך סוערת מאוד, אז הקפידו להחזיק חזק! אם אתה מעדיף לא להגיע לקטנוע עד פאי, אתה יכול לקחת טנדר מצ'אנג מאי בסביבות 200 באט לאדם. ברגע שתגיעו לפאי, תוכלו לשכור קטנוע כדי לחקור את העיר. פאי היא ביתם של מספר חברות שונות להשכרת קטנועים, כך שקל לשכור קטנוע ליום ולטייל בעצמך, והרבה פחות מאיים מאשר לרכוב על קטנוע בצ'אנג מאי.

בדוק את בתי הקפה הרבים בצ'אנג מאי

בנוסף להיותה ביתם של טוק טוקים, בזאר לילה ואוכל רחוב, צ'אנג מאי ידועה גם בסצנת הקפה ההומה שלה. בעיר נמצאים מספר בתי קפה שונים, החל מבתי קפה מקומיים קטנים ועד רשתות בינלאומיות גדולות.

אחד הדברים הטובים ביותר בסצנת הקפה בצ'אנג מאי הוא שיש משהו לכל אחד. אם אתם מחפשים כוס קפה זולה ועליזה, תוכלו למצוא אותה באחד מבתי הקפה המקומיים הרבים. אם אתם מחפשים חווית קפה יוקרתית יותר, תוכלו למצוא אותה באחד מבתי הקפה הרבים של הרשת הבינלאומית. כמה מבתי הקפה הפופולריים ביותר בצ'אנג מאי כוללים את Ristr8to Lab, Graph ו-Impresso Bar.

אוכלים קאו סוי בקאו סוי מסאי

כולנו יודעים שפאד תאי ומנגו סטיקי רייס הם מנות תאילנדיות נפוצות, אבל האם שמעתם פעם על קאו סוי? אם לא, צפוי לך פינוק.

Khao Soi הוא מאכל צפון תאילנדי שמכינים עם אטריות ביצים, עוף ומרק קארי קוקוס. זה מוגש בדרך כלל עם תוספת של כרוב כבוש, ליים ופתיתי צ'ילי, וזה טעים לחלוטין. כאילו, באמת. קאו סוי הוא המנה התאילנדי האהובה עלי ביותר ואחת הסיבות העיקריות לכך שחזרתי לבקר בצ'אנג מאי בפעם השנייה. כן, זה כל כך טוב. קאו סוי היא מנה שחובה לנסות אם אתם מבקרים בצ'אנג מאי, ואחד המקומות הטובים ביותר לאכול אותה הוא ב-Khao Soy Maesai.

Khao Soy Maesai ממוקם בעיר העתיקה של צ'אנג מאי, וזה מקום פופולרי עבור תיירים ומקומיים כאחד. המסעדה קטנה ומשפחתית, והקאו סוי כאן הוא מהטובים שהיו לי אי פעם. עם זאת, הקפד להגיע לשם מוקדם, מכיוון שלעתים קרובות המסעדה נמכרת מחוץ לקאו סוי עד ארוחת הערב.

ואם אין לכם מצב רוח לקאו סוי, אל דאגה – Khao Soy Maesai מגיש גם מגוון מנות צפון תאילנדיות אחרות, כולן טעימות באותה מידה.

צאו לטיול בכדור פורח עם זריחה מעל צ'אנג מאי

רוצה לראות את צ'אנג מאי מנקודת מבט אחרת? לאחר מכן צאו לטיול בכדור פורח עם זריחה מעל העיר!

צ'אנג מאי היא ביתן של מספר חברות שונות של כדור פורח, וקל להזמין נסיעה לשעות הבוקר המוקדמות. הכדור פורח ייקח אתכם גבוה מספיק כדי לראות את כל צ'אנג מאי, והנופים מדהימים לחלוטין. זו חוויה שלא תשכח במהרה, וזו דרך מצוינת להתחיל את היום.

טיולי כדור פורח נמשכים בדרך כלל כ-30-45 דקות, והעלות היא בסביבות 3,500 באט לאדם. אם אתם מחפשים חוויה בלתי נשכחת באמת, אז הזמנת טיסה בכדור פורח בצ'אנג מאי היא בהחלט משהו שכדאי לקחת בחשבון. זוהי פעילות מיוחדת במינה של צ'אנג מאי שלעולם לא תשכחו.

גלה את כפרי שבט היל לונג צוואר

שבט גבעת הצוואר הארוך הוא קבוצה של אנשים שהיגרו מטיבט לתאילנד לפני למעלה מ-200 שנה. נשות השבט עוטות סלילי פליז סביב צווארן, הנותנים מראה של צוואר ארוך. זו מסורת שעברה מדור לדור, וזה אחד הדברים שהופכים את שבט הגבעה הארוך לכל כך ייחודי.

כפרי שבט היל לונג צוואר ממוקמים ממש מחוץ לצ'אנג מאי, והם יעד תיירותי פופולרי. המבקרים יכולים ללמוד על התרבות והמסורות של השבט, ולראות את הנשים עם סלילי הפליז על צווארן. זה בהחלט משהו אחר, וזו דרך מצוינת ללמוד על תרבות אחרת.

כפרי שבט היל לונג צוואר פתוחים מדי יום בין השעות 8:30-17:00, ומחיר הכניסה הוא 200 באט לאדם. אתה יכול לקחת סיור מודרך בכפר , או לחקור בעצמך. כך או כך, זה מקום מצוין ללמוד על שבט היל לונג צוואר ועל התרבות המרתקת שלהם.

צאו לרכוב דרך הג'ונגל

איזו דרך טובה יותר לקחת את נופי הג'ונגל המדהימים של צפון תאילנד מאשר לרכוב בין העצים?

ישנן מספר חברות זיפלין שונות בצ'אנג מאי, וכולן מציעות קורסים שונים בדרגות קושי שונות. יש משהו לכל אחד, אז בין אם אתה מחפש ריגוש או סתם מחפש פעילות מהנה לעשות, נסיעה ב-ziplining היא אופציה נהדרת! זה בהחלט אחד הדברים הפופולריים יותר לעשות בצ'אנג מאי.

רוב קורסי ה-zipline יימשכו בסביבות 2-3 שעות, והעלות היא בדרך כלל בסביבות 1,500-2,000 באט לאדם. ניתן להזמין כרטיסים לטיול Ziplining באינטרנט מראש. אז אם אתם מחפשים פעילות שואבת אדרנלין לעשות בצ'אנג מאי, הקפידו לצאת לרכוב!

זו דרך מצוינת לבלות אחר צהריים, ותזכו לראות את הג'ונגל מנקודת מבט חדשה לגמרי.

צאו לסיור אופניים בשקיעה בצ'אנג מאי

צ'אנג מאי היא עיר יפהפיה, ואין דרך טובה יותר לראות אותה מאשר באופניים. רכיבה על אופניים נפוצה למדי בצ'אנג מאי, וקל למדי לנווט בעיר באופניים.

ישנן מספר חברות שונות לטיולי אופניים בצ'אנג מאי, וכולן מציעות מסלולים שונים. חלק מהסיורים יובילו אותך דרך העיר העתיקה, בעוד שאחרים ייקחו אותך לאזורים כפריים יותר מחוץ לעיר. לא משנה באיזה מסלול תבחרו, בטוח שתראו כמה מראות מדהימים.

רוב הסיורים ייקחו אתכם דרך העיר העתיקה, על פני מקדשים ונקודות ציון אחרות. תזכו לראות צד אחר של צ'אנג מאי, וכנראה שתזיעו בתהליך! טיולי אופניים נמשכים בדרך כלל כ-3-4 שעות, והעלות היא בסביבות 1,000 באט לאדם.

אם אינכם מעוניינים בסיור אך עדיין רוצים לבקר בעיר באופניים, תוכלו פשוט לשכור אופניים להיום. זוהי אפשרות מצוינת אם אתה רוצה לחקור בעצמך. בכל אופן שתבחרו, אם אתם מחפשים דרך מהנה ופעילה לראות את צ'אנג מאי, אז סיור אופניים הוא בהחלט משהו שכדאי לקחת בחשבון.

גלה את השבט הלבן מיאו המונג

שבט מיאו המונג הלבן הוא קבוצה של אנשים שהיגרו מסין לתאילנד לפני למעלה מ-200 שנה. נשות השבט לובשות בגדים לבנים, וזו הסיבה שהן נקראות "המו המונג הלבן". הם גרים בהרים של צפון תאילנד, והם יעד תיירותי פופולרי.

המבקרים יכולים ללמוד על התרבות והמסורות של השבט, ולראות את הנשים בלבושן המסורתי. זו דרך מצוינת ללמוד על תרבות אחרת, וזה בהחלט משהו אחר.

White Meo Hmong Hilltribe Village ממוקם ממש מחוץ לצ'אנג מאי, כ-18 ק"מ מוואט דוי סותפ בהרים של אזור דוי סוטפ צ'יאנג מאי. ניתן להגיע לכפר השבט ברכב, מונית או אופנוע.

צאו לרפטינג או שייט קיאקים במורד נהר הפינג הצפוני

להרפתקנים המבקרים בצ'אנג מאי, שייט קיאקים במורד נהר הפינג הצפוני הוא בהחלט משהו שצריך לקחת בחשבון. נהר הפינג הוא מקום פופולרי לרפטינג וקיאקים, וזו דרך מצוינת לראות את הנוף המדהים של האזור. יש אפילו כמה סיורים מודרכים שייקחו אותך ברפטינג במורד הנהר! זוהי אפשרות פעילות ייחודית למחפשי ריגושים המבקרים בעיר או למי שרק רוצה לנסות משהו חדש בזמן ביקור בצ'אנג מאי.

סיור מודרך זה ייקח אתכם להרפתקת רפטינג בת 7 שעות דרך הג'ונגל של תאילנד עם מדריך מומחה. תקבלו הסעות הלוך ושוב למלון וממנו, כל ציוד הרפטינג והבטיחות כלול, כמו גם ארוחת צהריים תאילנדית מסורתית, חטיפים ומים לאורך הדרך. זוהי חוויה מרגשת ודרך נהדרת ליהנות מהיופי של הג'ונגל התאילנדי.

צפו במופע קברט של ליידיבוי

אם יש דבר אחד שתאילנד ידועה בו, זה הליידיבויס. ליידיבוי הן נשים טרנסג'נדריות, והן אטרקציה תיירותית פופולרית בתאילנד.

יש מספר מופעי קברט שונים בצ'אנג מאי, וכולם מציעים משהו שונה. חלק מהמופעים ידידותיים יותר למשפחות, בעוד שאחרות מסוכנות יותר. לא משנה באיזו תוכנית תבחרו, בטוח תהיו מבדרים.

מופעי קברט נמשכים בדרך כלל כ-1-2 שעות, והעלות היא בסביבות 500-1,000 באט לאדם. יש אפילו כמה ברים שבהם תוכלו לתפוס מופע קברט ליידיבוי מבלי לשלם דמי כניסה, אך צפויים לכם לקנות משקאות במהלך המופע. אני ממליץ על Ram Show Bar להופעה נמוכה, ועל Siam Dragon Show להופעה ברמה גבוהה יותר.

הערב שלי ב-Ram Show Bar היה המון כיף – המבצעים מהנים ואינטראקטיביים, התלבושות מדהימות והאווירה כולה חשמלית.

אם אתם מחפשים פעילות מהנה וייחודית לעשות בצ'אנג מאי, אז מופע קברט הוא בהחלט משהו שכדאי לקחת בחשבון!

לך לקפוץ על בר בעיר העתיקה

איזו דרך טובה יותר לגלות את חיי הלילה של צ'אנג מאי מאשר לצאת לבר בעיר העתיקה? העיר העתיקה היא ביתם של מספר ברים שונים, וכל אחד מציע משהו אחר. תוכלו למצוא הכל, החל מברים ספורט ועד מקומות למוזיקה חיה.

ישנן כמה דרכים שונות ללכת לקפוץ ברים בעיר העתיקה. אתה יכול להסתובב ולהיכנס לברים שונים בעצמך, או שאתה יכול להצטרף לסריקת בר. זחילות בר מאורגנות על ידי חברות שונות, והן נמשכות בדרך כלל כ-3-4 שעות. הם דרך מצוינת להכיר אנשים חדשים ולבקר במגוון ברים שונים. רוב ההוסטלים ברחבי העיר העתיקה מארגנים זחילות בברים שתוכלו להצטרף אליהם, והן מתרחשות בדרך כלל כל לילה או כל לילה אחר. בדרך כלל, תתחיל עם זריקה חופשית בבר האכסניה ולאחר מכן תצא עם הקבוצה לכיוון אזור חיי הלילה הפופולרי של הסטודנטים של צ'אנג מאי.

אחד המועדונים הפופולריים ביותר עבור צעירים המבקרים בצ'אנג מאי הוא זואי בצהוב . ידוע גם בשם "בר צהוב", המועדון הזה הוא מקום שגם זרים וגם מקומיים בצ'אנג מאי נשבעים בו. כאן תמצאו שילוב של סוגים שונים של מוזיקה, כולל פופ, טכנו, רגאיי והיפ הופ. בדרך כלל הוא עמוס עד אפס מקום בתרמילאים וגורם לבילוי מהנה בעיר.

אם אתם מחפשים סצנת ברים נינוחה יותר, עברו לאזור נימן רואד. זה המקום שבו תמצאו את רוב הברים והמסעדות האופנתיים של צ'אנג מאי. זה מקום נהדר לצפות באנשים וליהנות מקוקטיילים טעימים. אחד הברים הכי מגניבים שהכי אנדרייטד בהם ביקרתי בזמן בצ'אנג מאי היה Noir , בר קוקטיילים ג'אז מחתרתי שמסתתר מהדראג הראשי של נימן רואד. Bitter Truth הוא עוד בר קוקטיילים פופולרי בצ'אנג מאי שהומלץ לי על ידי הברמן בנואר.

אז בין אם אתם מחפשים בילוי לילי פרוע או ערב צנועה יותר, קפיצות בברים בעיר העתיקה של צ'אנג מאי היא בהחלט משהו שכדאי לקחת בחשבון. צ'אנג מאי היא לא העיר הפרועה ביותר בכל הקשור לחיי לילה בתאילנד, אבל בהחלט יש לה הרבה מה להציע מבחינת ברים ומועדונים אם יודעים איפה לחפש.

סיור בוואט צ'די לואנג

מקדש זה מהמאה ה-14 הוא אחד הדברים הפופולריים ביותר לראות בצ'אנג מאי, ולא בכדי. וואט צ'די לואנג היה פעם הבניין הגבוה ביותר בכל אסיה, וכיום זהו אחד המקדשים הגדולים בצ'אנג מאי. בגובה 282 רגל וברוחב של למעלה מ-140 רגל, המקדש העצום הזה הוא בהחלט אתר שכדאי לראות.

המקדש נבנה בשנת 1385 כדי לשכן את שרידי המלך Keu Naone. עם זאת, הוא הושלם רק בשנת 1411. למרבה הצער, חלק ניכר מהמקדש נהרס ברעידת אדמה בשנת 1545. הסטופה הראשית קרסה, ורק הבסיס וחלק מהקיר החיצוני נותרו. המקדש שוחזר בשנות ה-90, וכיום הוא עומד כאטרקציה תיירותית פופולרית בצ'אנג מאי.

יש הרבה מה לראות בוואט צ'די לואנג, כולל צ'די (סטופה) עצום, מתחם מקדשים עם מבנים מעוטרים להפליא ופסל ענק של הבודהה. תוכלו גם ללמוד על ההיסטוריה של וואט צ'די לואנג במוזיאון שבאתר. בעת ביקור בוואט צ'די לואנג, תוכלו לחקור את השטח, ללמוד על ההיסטוריה של המקדש ולצלם כמה תמונות מדהימות. זה ללא ספק אחד המקומות הניתנים לאינסטגרם בצ'אנג מאי!

Wat Chedi Luang פתוח כל יום בין השעות 8:00-17:00. הכניסה לוואט צ'די לואנג היא בחינם, אבל תצטרכו להתלבש כראוי. זה אומר ללא מכנסיים קצרים או חולצות ללא שרוולים לנשים, וללא מכנסיים קצרים או גופיות לגברים.

חווה את פסטיבל הפנסים של YI PENG

אחד האירועים הבולטים של צ'אנג מאי הוא פסטיבל הפנסים של Yi Peng, שמתקיים מדי שנה בחודש נובמבר. הפסטיבל הזה הוא חגיגה של תרבות ומסורת לאנה, וזה אחד הדברים היפים ביותר לראות בצ'אנג מאי.

במהלך פסטיבל הפנסים של Yi Peng, אלפי פנסים משתחררים לשמיים. זה מראה קסום לחלוטין, וזה משהו שלא תרצו לפספס אם אתם בצ'אנג מאי בתקופה זו של השנה.

אם אתם מעוניינים להשתתף בפסטיבל הפנסים של Yi Peng, תוכלו לרכוש פנסים מכל אחד מהדוכנים המוצבים ברחבי העיר. המחירים נעים בין כ-100 THB ל-1,000 THB ($3-30 USD), תלוי בגודל ואיכות הפנס. ברגע שיש לך את הפנס שלך, תצטרך למצוא מקום להפעיל אותו. המקום הטוב ביותר לעשות זאת הוא באוניברסיטת Mae Jo, שנמצאת כ-45 דקות מחוץ לצ'אנג מאי.

זכור שפסטיבל הפנסים של Yi Peng הוא אירוע פופולרי מאוד, אז עדיף להגיע מוקדם אם אתה רוצה למצוא מקום טוב. הפנסים משוחררים בדרך כלל בסביבות השעה 18:00, אבל החגיגות מתחילות הרבה יותר מוקדם באותו היום.

טיול לפיליפינים

טיול לפיליפינים מציע מסע בלתי נשכח מלא בנופים מגוונים, תרבות עשירה ואירוח חם. עם למעלה מ-7,000 איים, הפיליפינים מציעים מגוון יעדים הנותנים מענה לתחומי עניין

3 סיורים עירוניים שאסור לכם לוותר עליהם!

הערים חיפה, עכו ונצרת, השוכנות בצפון הארץ, מציעות שילוב שובה לב של היסטוריה, תרבות ויופי טבעי. לכל עיר קסם ייחודי שיותר בכם זיכרונות נהדרים. יציאה

להזמנת חופשה